Hisense A6N vs Samsung DU7192 (VA)

Porównanie bezpośrednie

Sprawdź najlepszą ofertę cenową:

Hisense A6N
1 798.93 

Sprawdź najlepszą ofertę cenową:

Samsung DU7192 (VA)
1 799.00 

Dostępne przekątne: 50”

Technologia matrycy: LCD VA

Rozdzielczość: 3840x2160

System operacyjny: VIDAA

Rok modelowy: 2024

Wypełnij ankietę aby poznać wynik

Technologia matrycy: LCD VA

Rozdzielczość: 3840x2160

System operacyjny: Tizen

Rok modelowy: 2024

Wypełnij ankietę aby poznać wynik

Ogólna ocena

5.4

5.5

  • Filmy i seriale w jakości UHD

    5.7

    5.4

  • Klasyczna telewizja, YouTube

    5.5

    5.3

  • Transmisje sportowe (telewizja i aplikacje)

    4.5

    4.8

  • Granie na konsoli

    6.6

    6.7

  • Telewizor jako monitor do komputera

    1.0

    6.0

  • Jasność matrycy

    3.8

    3.2

  • Funkcje użytkowe

    7.1

    7.2

  • Aplikacje

    8.6

    8.6

  • Jakość dźwięku

    5.5

    5.4

Zalety

  • Niezły kontrast natywny

  • Obsługa wszystkich formatów HDR - Dolby Vision, HDR 10+ itd.

  • Niezły dla okajonalnych graczy - ALLM, VRR, Game bar

  • Niski input lag - nawet w trybie Dolby Vision

  • Rozbudowany system operacyjny Tizen

  • Wysoki kontrsat natywny - matryca VA

  • Niski input lag

  • Wierne odwzorowanie barw po przeprowadzonej kalibracji

Wady

No like
  • Raczkujący system operacyjny VIDAA - brak kilku aplikacji

  • Kiepska jasność matrycy

  • Nie nadaje się do pracy z komputerem PC

  • Brak Dolby Vision

  • Niska jasność

  • Słabe kąty widzenia

Nasz werdykt

Hisense A6N to prosty model, który celuje w użytkowników szukających taniego telewizora na co dzień. Dzięki matrycy VA oferuje przyzwoity kontrast, co sprawdza się podczas oglądania zwykłej telewizji, szczególnie wieczorem, kiedy nie przeszkadzają refleksy światła. Obróbka cyfrowa też daje radę – treści z telewizji naziemnej czy satelitarnej wyglądają całkiem dobrze, jak na tę półkę cenową. Jeśli chodzi o granie, A6N nie jest zły, zwłaszcza dla okazjonalnych graczy. Niski input lag oraz wsparcie dla funkcji takich jak ALLM i VRR to miłe dodatki, które sprawiają, że gry działają płynnie i bez większych opóźnień. Obsługa Dolby Vision to kolejny plus, chociaż przy tej jasności ekranu trudno mówić o pełnych wrażeniach HDR. System operacyjny VIDAA jest prosty i działa sprawnie, ale ma swoje ograniczenia. Liczba dostępnych aplikacji nie powala – popularne serwisy, jak Netflix czy YouTube, są, ale na bardziej niszowe aplikacje nie ma co liczyć. Jeśli komuś zależy na większej wszechstronności, może to być problemem. Oczywiście, jako budżetowy model, Hisense A6N ma swoje wady. Jasność ekranu jest dość niska, więc w mocno nasłonecznionym pokoju obraz może wydawać się poprostu blady. Pokrycie barw również nie zachwyca – kolory są mniej nasycone. Najbardziej to widać przy oglądaniu materiałów wysokiej jakości HDR (czyli np. seriali lub filmów na Netflixie). Dla osób, które planują używać telewizora jako monitora do komputera, to też nie jest najlepszy wybór – brak obsługi chroma 4:4:4 sprawia, że czcionki są mniej czytelne. Hisense A6N to budżetowy telewizor, który sprawdzi się do codziennego oglądania telewizji czy okazjonalnego grania. Jego mocne strony, jak niezły kontrast i płynna obsługa systemu, mogą zadowolić mniej wymagających użytkowników. Jednak dla osób szukających lepszej jakości obrazu czy bardziej rozbudowanych funkcji warto rozważyć inne opcje, które za niewiele większą kwotę mogą zaoferować więcej.

Samsung DU7192 to prosty i przystępny cenowo telewizor, który sprawdzi się w codziennym użytkowaniu. Dzięki matrycy VA wyróżnia się dobrym kontrastem. Jest to szczególnie ważne podczas wieczornego oglądania filmów. Czerń jest głęboka, a detale w ciemnych scenach dobrze widoczne. Przy przygaszonym świetle robi to naprawdę dobre wrażenie. Po odpowiednim dostosowaniu ustawień kolorów obraz staje się jeszcze bardziej naturalny, a przejścia tonalne wyglądają płynnie. Do codziennych zadań telewizor radzi sobie całkiem dobrze. Tizen, system operacyjny Samsunga, jest prosty w obsłudze i oferuje dostęp do wielu popularnych aplikacji, takich jak Netflix czy YouTube. Wszystko działa płynnie, choć zdarza się, że niektóre aplikacje mają ograniczoną funkcjonalność. Fajnym dodatkiem jest wsparcie dla AirPlay, które pozwala szybko przesłać obraz z urządzeń Apple na duży ekran. Jeśli chodzi o pracę jako monitor, DU7192 również daje radę. Niski input lag (11 ms) sprawia, że granie jest płynne i responsywne – nawet w dynamicznych grach akcji. Czcionki przy podłączeniu komputera są czytelne dzięki dobrze działającej funkcji chroma, co oznacza, że telewizor sprawdzi się przy prostych zadaniach biurowych. Nie jest to jednak model bez wad. Jasność na poziomie 274 nitów jest przeciętna, więc w mocno nasłonecznionych pomieszczeniach ekran może wyglądać blado. Przy treściach HDR widać, że brakuje mu mocy, a brak Dolby Vision to kolejny minus, jeśli zależy nam na pełnych możliwościach HDR. Matryca VA ma również ograniczone kąty widzenia – jeśli siedzimy z boku, kolory tracą na intensywności, a kontrast znacznie się pogarsza. Samsung DU7192 to dobry wybór dla osób szukających prostego telewizora do oglądania filmów, seriali czy okazjonalnego grania. Doskonały kontrast i intuicyjny system operacyjny to jego mocne strony, które nadrabiają niedoskonałości w jasności i kątach widzenia. To sprzęt, który najlepiej sprawdzi się w wieczornym użytkowaniu lub w pomieszczeniach z kontrolowanym oświetleniem.

Wygląd telewizora

Wejścia HDMI
0 x HDMI 2.0, 0 x HDMI 2.1
3 x HDMI 2.0, 0 x HDMI 2.1
Inne wejścia
Wyjścia
eARC (HDMI), ARC (HDMI)
Podłączenie do sieci
Wi-Fi 2.4GHz, Wi-Fi 5GHz, Ethernet (LAN) 100Mbps
Wi-Fi 2.4GHz, Wi-Fi 5GHz, Ethernet (LAN) 100Mbps

Kontrast i czerń

5.6/10

5.7/10

Funkcja lokalnego wygaszania: Nie

Funkcja lokalnego wygaszania: Nie

Kontrast:

Wynik

5,250:1

Wynik

5,150:1

Wynik

4,700:1

Wynik

4,950:1

Wynik

3,500:1

Wynik

4,400:1

Wynik

5,200:1

Wynik

5,250:1

Wynik

5,250:1

Wynik

4,650:1

Efekt halo i widoczność detali w czerni:

Telewizor wyposażony jest w matrycę VA, która oferuje znacznie lepszy kontrast w porównaniu do paneli IPS, co sprawia, że czernie są głębsze, a obraz bardziej wyrazisty. W testowanych planszach udało się uzyskać imponujący współczynnik kontrastu na poziomie około 5000:1, co przekłada się na bardzo dobre odwzorowanie detali w ciemnych scenach. Jednak ze względu na brak funkcji lokalnego wygaszania, należy pamiętać, że czerń w niektórych sekwencjach może przypominać bardziej odcień granatu niż idealnie głęboką czerń. Takie zjawisko jest szczególnie zauważalne w wymagających scenach, jak w filmie "Zjawa". Mimo tego, biorąc pod uwagę cenę urządzenia, telewizor oferuje przyzwoitą jakość czerni, która zadowoli większość użytkowników.

Model Samsung DU7192, w tym wariancie został wyposażony w matrycę VA, co w tej klasie telewizorów jest zdecydowanym plusem jeżeli chodzi o czernie. Dzięki temu kontrast stoi na dobrym poziomie, a wyniki testowe sięgają około 5000:1. Jak na ten segment telewizorów, jest to wynik całkiem zadowalający. Oczywiście, brak lokalnego wygaszania – typowy dla tej półki cenowej – sprawia, że czerń w niektórych scenach traci nieco na głębi, przybierając odcienie granatu. Taki efekt można zaobserwować np. w filmie Zjawa podczas wymagających ujęć. Niemniej jednak, ogólna jakość czerni pozostaje satysfakcjonująca, szczególnie dla użytkowników, którzy nie oczekują pełnej perfekcji w najciemniejszych partiach obrazu.

Jakość efektu HDR

3.9/10

3.6/10

Wspierane formaty
HDR10, HDR10+, Dolby Vision, HLG
HDR10, HDR10+, HLG
Pokrycie palety barw
DCI P3: 82.3%, Bt.2020: 61.0%
DCI P3: 82.1%, Bt.2020: 61.4%

Pomiar jasności w HDR:

Wynik

200 nit

Wynik

210 nit

Wynik

252 nit

Wynik

245 nit

Wynik

276 nit

Wynik

224 nit

Wynik

240 nit

Wynik

292 nit

Wynik

265 nit

Wynik

271 nit

Scena z filmu “Pan” (około 2800 nitów)

Scena z filmu “Billy Lynn” (około 1100 nitów)

Statyczny HDR10

Dynamiczny: Dolby Vision

Dynamiczny: HDR10+

Wykres luminacji HDR:

Samsung DU7192 (VA)

Hisense A6N

Jakość efektu HDR na A6N niestety nie zachwyca. Jasność szczytowa na poziomie 250 nitów nie pozwala na uzyskanie spektakularnych efektów, a HDR wypada raczej blado, przypominając bardziej zwykły SDR. Taki stan rzeczy nie zadowoli bardziej wymagająych użytkowników, którzy chcą cieszyć się z wysokiej jakości materiałów filmowych. Dodatkowo, pokrycie palety barw również nie jest zbyt imponujące – DCI-P3 na poziomie 82% to wynik przeciętny, który nie pozwala w pełni cieszyć się żywymi kolorami w materiałach HDR.

Na wykresach luminacji szczytowa jasność telewizora wynosi około 280 nitów. Niestety, taka wartość jest zbyt niska, aby w pełni cieszyć się efektami HDR, które wymagają znacznie wyższej luminancji. W testowanych materiałach, takich jak The Meg czy Gemini Man, brak odpowiedniej jasności sprawia, że magia HDR zostaje mocno ograniczona, a szczegóły w jaśniejszych partiach obrazu nie są wystarczająco wyeksponowane. Dla użytkowników korzystających głównie z treści SDR, ten poziom jakości może być akceptowalny ale zdecydowanie jest to za mało jeżeli chodzi o HDR. Dodatkowo, pokrycie palety barw DCI-P3 wynoszące 82% nie sprzyja prezentowaniu treści HDR w pełnej krasie. Ograniczona gama kolorów utrudnia telewizorowi odwzorowanie żywych i zróżnicowanych barw, co jest kluczowe dla uzyskania wrażeń bliskich kinowym.

Odwzorowanie barw fabrycznie

1.9/10

4/10

Tryb Fabryczny

Po Kalibracji

Tryb Fabryczny

Po Kalibracji

W kategorii odwzorowania barw model Hisense A6N w trybie Filmmaker Mode pozostawia wiele do życzenia. Choć nazwa trybu sugeruje, że powinniśmy oczekiwać wiernego odwzorowania filmowych kolorów, rzeczywistość jest inna – telewizor ma spore problemy z jakością obrazu. Szczególnie zauważalny jest problem z balansem bieli, zarówno dla materiałów HD, jak i 4K, który jest mocno zachwiany przez dominację niebieskiego koloru. Skutkuje to sztucznymi, zimnymi odcieniami, co wyraźnie widać na zdjęciu porównawczym poniżej. Test Colour Checker dodatkowo potwierdza te błędy, które są spotęgowane przez niskie pokrycie palety barw.

Charakterystyka jasności gamma pokazuje poważny problem z utrzymaniem poziomu 2,4 – wykres jest znacznie poniżej referencyjnej wartości, co prowadzi do nadmiernego rozjaśnienia obrazu i wyblakłych czerni. Krzywa EOTF dla materiałów 4K również wskazuje na problemy z jasnością – na początku widoczne jest spore wybicie, co wynika z nadmiernego rozjaśnienia telewizora, które negatywnie wpływa na jakość obrazu. Taka charakterystyka obrazu nie pozwala w pełni cieszyć się z oglądania filmów i wymaga recznej korekty.

Najlepszym trybem fabrycznym, na którym opieraliśmy się podczas testów, okazał się „Filmmaker”. Choć jest to tryb najbardziej zbliżony do zamysłu twórców filmów, nie obyło się bez pewnych niedoskonałości. Na wykresie balansu bieli zarówno w SDR, jak i HDR wyraźnie widać dominantę koloru czerwonego, co skutkuje znacznymi zażółceniami, szczególnie widocznymi na bielach oraz twarzach aktorów. W trybie HDR dodatkowo pojawia się lekka dominacja zieleni, która jednak nie ma tak dużego wpływu na odbiór obrazu. Gamma, odpowiedzialna za jasność w materiałach SDR, wypadła dość dobrze, ale z jednym poważnym zastrzeżeniem. W najciemniejszych partiach obrazu była zbyt niska, co powodowało nadmierne rozjaśnienia tych scen, pozbawiając film dramatyzmu i kontrastu. W przypadku HDR balans bieli pozostaje na podobnym poziomie, jednak uwagę zwraca wykres krzywej EOTF. Na początku krzywa wyraźnie się wybrzusza, co prowadzi do mocnego rozjaśnienia najciemniejszych scen. Następnie wynik gwałtownie spada poniżej linii referencyjnej, co skutkuje zbyt ciemnym obrazem i utratą dynamiki w jaśniejszych partiach.

Podsumowując, tryb „Filmmaker” mimo swoich zalet, wymaga dopracowania – zwłaszcza w kwestii balansu bieli i poprawnego zarządzania jasnością w najciemniejszych oraz najjaśniejszych partiach obrazu. W obecnej formie może on być akceptowalny dla mniej wymagających użytkowników, ale dla widzów oczekujących precyzyjnego odwzorowania obrazu może pozostawiać sporo do życzenia.

Odwzorowanie barw po kalibracji

5.7/10

5.9/10

Hisense A6N oferuje w swoich ustawieniach opcje i narzędzia do korekty wielu ustawień obrazu, które zostały przez nas wykorzystane. Jeśli chodzi o balans bieli, udało nam się pozbyć nadmiaru koloru niebieskiego – efekt ten jest wyraźnie widoczny na zdjęciu porównawczym poniżej, gdzie chłopiec na obrazie wręcz "ożywa". Dużą poprawę można również zauważyć w charakterystyce jasności gamma – telewizor nie ma już poważnych problemów z nadmiernym rozjaśnianiem całego obrazu. Niestety, nie można tego samego powiedzieć o materiałach 4K, gdzie krzywa EOTF nie mogła zostać w pełni skorygowana ze względu na wyjątkowo niską jasność tego modelu. W przypadku materiałów HDR stosujemy dynamiczne mapowanie tonów, które pozwala odzyskanie wielu szczegółów mimo podbicia średnich tonów w obrazie. W przypadku tego telewizora daje to więcej korzyści niż wad. Błędy, które nadal są widoczne w teście z paletą barw oraz Colour Checker dla materiałów 4K, wynikają z niskiego pokrycia palety barw i są trudne do wyeliminowania ze względu na chrakterystykę telewizora. Mimo to tonalność obrazu jest znacznie lepsza, dlatego zalecamy kalibrację fabrycznych ustawień, które są dalekie od ideału.

Nawet w przypadku swoich niższych modeli Samsung oferuje rozbudowane narzędzia do kalibracji obrazu, co pozwala na znaczne poprawienie fabrycznych ustawień. Podjęliśmy się tego zadania, a rezultaty okazały się bardziej niż zadowalające. Balans bieli, który wcześniej charakteryzował się silnym zażółceniem zarówno w SDR, jak i HDR, został znacząco poprawiony. Choć można zauważyć drobne odchylenia od normy, ogólny efekt jest znacznie czystszy i bardziej naturalny niż przed kalibracją. Dzięki temu biele i odcienie skóry prezentują się o wiele lepiej. Udało nam się także odpowiednio wymodelować gammę w materiałach SDR, co pozwala na uzyskanie maksymalnego kontrastu, jaki jest w stanie zaoferować ten telewizor. Krzywa EOTF, odpowiedzialna za materiały HDR, również została poprawiona – obraz nie jest już rozjaśniany ani przyciemniany w sposób tak drastyczny, jak miało to miejsce przed kalibracją. Mimo tych sukcesów, materiały HDR wciąż zmagają się z wysokimi wartościami błędów deltaE. Główna przyczyna leży w ograniczonej jasności telewizora, która nie pozwala na pełne oddanie dynamiki treści HDR. Pomimo tego, po kalibracji obraz jest wyraźnie lepszy i bardziej zbliżony do zamysłu twórców treści. Dla użytkowników poszukujących możliwie najlepszej jakości w tej klasie sprzętu, kalibracja jest zdecydowanie zalecana.

Płynność przejść tonalnych

9.1/10

7.7/10

Płynność przejść tonalnych to jedna z najmocniejszych stron tego telewizora. Hisense A6N radzi sobie bardzo dobrze z płynnością przejść tonalnych, gradienty w obrazie wyglądają naturalnie i bez większych zakłóceń. Telewizor nie ma znaczących problemów w tym zakresie – choć można dostrzec lekkie nierówności w jasnych i ciemnych scenach, nie są one na tyle widoczne, aby przeszkadzać w odbiorze treści. Płynność przejść tonalnych w Hisense A6N to bez wątpienia jedna z jego największych zalet.

Telewizor Samsung DU7192 zasługuje na pochwałę w zakresie płynności przejść tonalnych. W naszych testach model ten poradził sobie bardzo dobrze, oferując płynne i naturalne przejścia między odcieniami. W codziennym użytkowaniu trudno dostrzec jakiekolwiek niedoskonałości, które mogłyby wpłynąć na komfort oglądania. Jedynym wyjątkiem jest ostatnia scena w naszej procedurze testowej, gdzie zauważalna była lekka posteryzacja w czerwieniach po lewej stronie obrazu. Choć jest to drobne niedociągnięcie, dla większości użytkowników będzie ono niemal niezauważalne podczas normalnego użytkowania.

Skalowanie obrazu i wygładzanie przejść tonalnych

5/10

3.2/10

Obraz bez overscanu na sygnale SD
OK
No
Funkcja wygładzania przejść tonalnych
No
No

Funkcja wygładzania przejść tonalnych

Obraz bez overscanu na sygnale SD

Sprawdźmy jak A6N radzi sobie z materiałami niskiej jakości. Jeżeli chodzi o wygładzanie przejść tonalnych to brak funkcji redukcji posteryzacji lub wygładzania przejść tonalnych w materiałach niskiej jakości, takich jak telewizja czy DVD, może być odczuwalny dla bardziej wymagających widzów. Jeśli chodzi o obróbkę cyfrową, modelka została przedstawiona w sposób poprawny, a gałęzie pozbawione charakterystycznego ząbkowania – obraz jest mocno plastyczny i miękki, co może przypaść do gustu osobom preferującym tego rodzaju styl obrazu.

Funkcja wygładzania przejść tonalnych działa w dwóch trybach – „wyłączony” i „auto”. Wyłączenie powoduje problemy z gradacją, podczas gdy tryb „auto” zapewnia płynne przejścia, ale kosztem efektu ziarna i detali, które często są rozmywane. Ze względu na te ograniczenia nie zalecamy używania tej funkcji, co potwierdzają nasze testy, przeprowadzone przy jej wyłączeniu.

Skalowanie materiałów o niższej rozdzielczości w tym modelu nie zachwyca. Detale są rozmyte, a krawędzie obiektów mogą zawierać artefakty. To ograniczenie sprawia, że telewizor lepiej sprawdzi się w przypadku treści w wyższej rozdzielczości.

Smużenie i płynność ruchu

3.9/10

4.9/10

Maksymalne odświeżanie matrycy
60Hz
60Hz
Opcja poprawy płynności filmów
OK
OK
Opcja redukcji smużenia
No
No
Funkcja BFI 60Hz
Nie
Tak, 120Hz (rozdwojone kontury)
Funkcja BFI 120Hz
Nie
-
Spadek jasności przy użyciu BFI
-%
47%

Smużenie (natywna rozdzielczość, maks odświeżanie):

Matryca 60 Hz w Hisense A6N zadowoli raczej osoby, które lubią oglądać filmy, ponieważ telewizor oferuje "ultra upłynniacz ruchu", dzięki któremu możemy wyregulować skokowość obrazu – bardziej klatkowy albo bardziej płynny, teatralny. Jeśli chodzi o smużenie, wypada to raczej przeciętnie – widać dość spore smużenie, zwłaszcza na ciemnym tle, co jest dość typową cechą w tej półce telewizorów.

Mimo że Samsung DU7192 jest najniższym modelem w ofercie producenta, wyposażono go w system upłynniania ruchu. Choć funkcjonalność tego rozwiązania jest znacznie okrojona w porównaniu do droższych modeli, sama jego obecność wyróżnia telewizor na tle konkurencji w tej półce cenowej. Telewizor obsługuje maksymalne odświeżanie na poziomie 60 Hz, co wystarcza do komfortowego oglądania filmów i seriali, ale może być niewystarczające dla dynamicznych treści, takich jak sport. W menu upłynniania ruchu znajdziemy m.in. funkcję „Redukcja drgań”. Niestety, jej działanie pozostawia wiele do życzenia – niezależnie od ustawienia, obraz zachowuje charakterystyczne rwanie znane z materiałów nagranych w 24 klatkach na sekundę, co sprawia, że funkcja ta praktycznie nie spełnia swojej roli.

Kompatybilność z konsolą i funkcje dla graczy

5.3/10

4.2/10

  • ALLM
    Yes
    Yes
  • VRR
    Yes
    No
  • Zakres VRR
    48 - 60Hz
    No
  • Tryb Dolby Vision Gra
    Yes
    No
  • Poprawna implementacja HGiG
    No
    Yes
  • 1080p@120Hz
    No
    No
  • 1440p@120Hz
    No
    No
  • 4K@120Hz
    No
    No
  • Game bar
    Yes
    No
  • G-Sync
    No
    No

Hisense A6N to telewizor, który raczej przypadnie do gustu okazjonalnym graczom, głównie ze względu na matrycę 60 Hz, która może nie zadowolić bardziej wymagających użytkownków. Mimo to oferuje kilka udogodnień, które mogą uprzyjemnić granie. Telewizor wspiera funkcje takie jak ALLM (automatyczny tryb niskiego opóźnienia), VRR (zmienna częstotliwość odświeżania) oraz Dolby Vision, co pozwala cieszyć się lepszą jakością obrazu i płynnością ruchu w grach, które wspierają te technologie. Co więcej, niski input lag sprawia, że reakcje w grze są szybkie, co jest kluczowe, szczególnie w dynamicznych produkcjach. Dzięki tym funkcjom, choć telewizor nie jest idealnym wyborem dla wymagających graczy, oferuje solidne wsparcie dla tych, którzy cenią komfortowe granie bez skomplikowanych ustawień. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą cieszyć się grą bez dużych wymagań sprzętowych, jednocześnie mając dostęp do nowoczesnych technologii, które poprawiają jakość rozgrywki.

Samsung DU7192 został wyposażony w złącza HDMI 2.0, co jest spodziewane w tej klasie cenowej. Ograniczenie to oznacza brak wsparcia dla pełnych możliwości konsol najnowszej generacji, takich jak technologie VRR. Telewizor oferuje jedynie podstawową funkcję dla graczy – automatyczne przełączanie w tryb niskiego opóźnienia (ALLM), oraz obsługę podstawowego HDR dla gier w standardzie HGiG. HGiG pozwala na wyświetlanie treści HDR w grach zgodnie z wytycznymi producentów, jednak ograniczona jasność telewizora nie pozwala w pełni cieszyć się efektami, jakie oferuje ten standard. Niestety, zabrakło takich udogodnień jak GameBar, który jest coraz częściej spotykany nawet w tańszych modelach i znacznie ułatwia szybkie dostosowanie ustawień pod gry. Obecność tej funkcji mogłaby znacząco podnieść komfort użytkowania, szczególnie wśród osób, które często zmieniają tryby wyświetlania.

Input lag

9.9/10

10/10

SDR

1080p60
14 ms
11 ms
1080p120
2160p60
14 ms
11 ms
2160p120

HDR

2160p60
12 ms
11 ms
2160p120
4320p60

Dolby Vision

2160p60 DV
13 ms
2160p120 DV

Hisense A6N osiąga imponujący wynik input lagu na poziomie 12-14 ms, co jest znakomitym rezultatem. Na pochwałę zasługuje również implementacja Dolby Vision, która w przypadku innych marek często bywa problematyczna i niegrywalna, natomiast tutaj działa płynnie i bez zauważalnych opóźnień, co jest dużym plusem dla miłośników dynamicznych gier.

Wyniki pomiarów input lag w DU7192 stoją na wysokim poziomie, niezależnie od sygnału czy rozdzielczości. Wszyscy gracze z pewnością docenią starania producenta, dzięki którym gra działająca w 4K 60 Hz wraz z HDR będzie miała jedynie 11 ms opóźnienia, co jest praktycznie niezauważalne nawet w grach sieciowych.

Współpraca z komputerem PC

1/10

6/10

Chroma 444 (maksymalna rozdzielczość i odświeżanie)
Nie
Tak
Czytelność czcionek
Słaba
Bardzo dobra
Czytelność ciemnego tekstu i kształtów
Słaba
Bardzo dobra
Input lag w trybie PC (4K, maksymalne odświeżanie)
12ms
11ms
Układ subpikseli matrycy
BGR

Telewizor Hisense A6N niestety nie nadaje się do pracy z komputerem. Brak wsparcia dla chroma 4:4:4 powoduje, że czcionki są kompletnie niewyraźne i nieczytelne, co sprawia, że korzystanie z telewizora jako monitora jest bardzo utrudnione. To zdecydowanie wyklucza ten model jako opcję dla osób poszukujących telewizora do współpracy z PC.

Podłączając telewizor Samsung DU7192 do komputera, możemy liczyć na niski input lag wynoszący około 11 ms, co jest praktycznie niezauważalne i zapewnia płynność na linii mysz-ekran-oko. Dodatkowo, dzięki poprawnej implementacji chroma 4:4:4, czytelność czcionek stoi na wysokim poziomie, co czyni ten model dobrym wyborem do pracy z tekstem. Telewizor wykorzystuje układ subpikseli BGR, który w praktyce nie wpływa negatywnie na jego działanie jako monitora. Choć systemy operacyjne nie są zoptymalizowane pod ten format subpikseli, co może prowadzić do delikatnie mniej wyraźnych konturów, jest to wada praktycznie niezauważalna i dostrzegalna tylko przez nielicznych. Jeśli chodzi o granie na PC, brak wsparcia dla G-Sync czy FreeSync oraz ograniczenie częstotliwości odświeżania do 60 Hz może zawieść graczy preferujących dynamiczne tytuły wymagające szybkiej reakcji. Z tego powodu, jako monitor gamingowy, DU7192 wypada przeciętnie.

Kąty widzenia

3.4/10

3.8/10

spadek jasności pod kątem 45 stopni
73%
66%

Niestety, kąty widzenia w modelu Hisense A6N są słabe, co jest typowe dla matryc VA. Przy oglądaniu pod większym kątem obraz szybko traci na jakości – kolory blakną, a kontrast znacznie się obniża. Najlepsze wrażenia wizualne uzyskamy, siedząc bezpośrednio na wprost telewizora, ponieważ nawet niewielkie przesunięcie w bok skutkuje pogorszeniem odwzorowania barw i kontrastu. To ograniczenie może być istotne w przypadku większych pomieszczeń, gdzie widzowie znajdują się pod różnymi kątami względem ekranu.

Kąty widzenia w telewizorze Samsung DU7192 są przeciętne, co wynika z zastosowania matrycy VA. W porównaniu do testowanego wcześniej modelu z panelem IPS, jakość obrazu przy oglądaniu pod kątem jest wyraźnie gorsza. Choć matryca VA zapewnia lepszy kontrast, skutkiem ubocznym są ograniczone kąty widzenia, przez co kolory tracą na intensywności, a czerń staje się wyraźnie rozjaśniona, gdy patrzymy na ekran z boku. Dlatego model ten najlepiej sprawdzi się w ustawieniach, gdzie oglądający mogą siedzieć bezpośrednio naprzeciwko telewizora.

Sprawność telewizora w dzień

3.8/10

3.2/10

Powłoka matrycy
Satynowy
Satynowy
Tłumienie odbić
Dobre
Średnie
Czerń w trakcie dnia
Dobra
Średnia

Jasność matrycy

Średnia jasność SDR

Samsung DU7192 (VA): 227 cd/m2

Hisense A6N: 226 cd/m2

Satynowa matryca dobrze tłumi odbicia, jednak jasność na poziomie 220 cd/m² nie jest wystarczająca, aby telewizor mógł skutecznie przebić się przez mocne światło zewnętrzne. W jasnych pomieszczeniach lub przy dużej ilości światła dziennego obraz może wydawać się mało wyrazisty, co ogranicza komfort korzystania z telewizora w takich warunkach.

Matryca telewizora Samsung DU7192 wykończona w satynę zapewnia jedynie średnie tłumienie odbić świetlnych. Niestety, w praktyce nie radzi sobie zbyt dobrze z neutralizowaniem refleksów, zwłaszcza przy bezpośrednim padaniu światła na ekran. Dodatkowo, maksymalna jasność matrycy w materiałach SDR wynosząca jedynie 227 nitów nie pomaga w poprawie widoczności w dobrze oświetlonych pomieszczeniach. W związku z tym, telewizor lepiej sprawdzi się w warunkach zaciemnionych, gdyż w ciągu dnia jego wydajność jest znacznie ograniczona.

Funkcje telewizora

7.1/10

7.2/10

  • System operacyjny
    VIDAA
    Tizen
  • Odbiór telewizji
    DVB-T, DVB-T2, DVB-S, DVB-S2, DVB-C
    DVB-T, DVB-T2, DVB-S, DVB-S2, DVB-C
  • Nagrywanie na USB (TV naziemna)
    Nie
    Nie
  • Programowanie nagrań
    Nie
    Nie
  • Obraz w obrazie (PiP)
    Nie
    Nie
  • Screen mirroring (Windows Miracast)
    Tak
    Tak
  • AirPlay
    Tak
    Tak
  • Wyszukiwanie głosowe po polsku
    Tak
    Tak
  • Możliwość podłączenia klawiatury i myszki
    Tak
    Tak
  • Możliwość podłączenia słuchawek bluetooth do telewizora
    Tak
    Tak
  • Możliwość jednoczesnego używania słuchawek i głośnika w telewizorze
    Nie
    Tak
  • Tryb tylko dźwięk
    Tak
    Tak
  • Pilot RF (bez konieczności celowania w ekran)
    RF (nie trzeba celować)
    RF (nie trzeba celować)
  • Podświetlany pilot
    Nie
    Nie
  • Telegazeta
    Nie
    Tak

Telewizor Hisense A6N działa na systemie VIDAA, który cechuje się szybkim i sprawnym działaniem, bez większych przycięć. Aplikacji jest tu sporo, ale niestety brakuje tych do muzyki, takich jak Spotify czy Tidal. Może być to pewnym rozczarowaniem dla użytkowników oczekujących szerokiego wyboru usług streamingowych. Mimo tego, telewizor posiada kilka funkcji, które mogą stanowić rekompensatę – jest wyposażony w opcje mirroringu oraz AirPlay, umożliwiając przy tym bezprzewodowe przesyłanie treści z innych urządzeń. Dodatkowo, można podłączyć urządzenia peryferyjne, takie jak klawiatury czy słuchawki, przez Bluetooth, co zwiększa funkcjonalność urządzenia. Niestety, użytkownicy tradycyjnej telewizji mogą być zawiedzeni brakiem funkcji nagrywania oraz opcji PiP (Picture in Picture), ograniczając możliwości personalizacji oglądania treści.

Samsung DU7192 korzysta z systemu Tizen, który od lat stanowi fundament oprogramowania w telewizorach tego producenta. Jedną z największych zalet tego systemu jest jego płynne działanie – w naszych testach nie zauważyliśmy zacięć czy innych problemów z responsywnością. Interfejs jest przejrzysty, a poruszanie się po menu intuicyjne, szczególnie z pomocą dołączonego pilota Bluetooth, który pozwala na szybkie i wygodne sterowanie.

Sklep z aplikacjami oferuje szeroki wybór pozycji, jednak ograniczenia wynikające z zamkniętej natury systemu mogą rozczarować bardziej zaawansowanych użytkowników. Na przykład nie ma możliwości instalacji aplikacji spoza oficjalnego sklepu, co może być odczuwalne przy braku wsparcia dla niektórych usług, takich jak Canal+.

System Tizen wyróżnia się jednak świetną integracją z urządzeniami zewnętrznymi, takimi jak dekodery czy soundbary. Proces ich podłączania jest szybki i bezproblemowy. Dodatkowym atutem jest obsługa AirPlay, co szczególnie ucieszy użytkowników sprzętu Apple, umożliwiając łatwe przesyłanie obrazu na ekran telewizora.

Odtwarzanie plików z USB

3.9/10

9.1/10

Obsługiwane formaty zdjęć:

JPEG
Yes
Yes
HEIC
No
No
PNG
Yes
No
GIF
Yes
No
WebP
Yes
No
TIFF
No
No
BMP
Yes
Yes
SVG
No
No

Maksymalna rozdzielczość zdjęcia:

4 Mpix
Yes
Yes
6 Mpix
Yes
Yes
8 Mpix
Yes
Yes
10 Mpix
No
Yes
12 Mpix
No
Yes
16 Mpix
Yes
Yes
20 Mpix
No
Yes
24 Mpix
No
Yes
28 Mpix
No
Yes
32 Mpix
Yes
Yes

Niestety, dużym rozczarowaniem jest brak obsługi polskich znaków. Stanowi to duży problem przy odtwarzaniu materiałów z napisami w języku polskim. To ograniczenie znacząco wpływa na komfort oglądania filmów z lokalnych nośników.

Wbudowany odtwarzacz multimediów w telewizorze Samsung DU7192 to zdecydowany atut tego modelu. W naszych testach urządzenie bez problemu poradziło sobie z niemal wszystkimi plikami wideo i audio, z wyjątkiem formatów Dolby Vision oraz mniej popularnych kodeków – co w tej klasie cenowej jest zrozumiałe. Na uwagę zasługuje także obsługa polskich znaków w napisach oraz możliwość zmiany koloru czcionek, co poprawia komfort oglądania filmów z zewnętrznymi napisami. Niestety, w przypadku zdjęć odtwarzacz radzi sobie gorzej, obsługując jedynie popularny format JPEG.

Aplikacje

8.6/10

8.6/10

OK
Disney_Plus
OK
Amazon_Prime_Video
OK
Viaplay
No
Player_TVN
OK
Polsat_Box_Go
OK
Canal_Plus_Online
OK
TVP_VOD
OK
Apple_TV_Plus
OK
SkyShowtime
OK
Rakuten
OK
CDA_Premium_Browser
No
Spotify
No
Tidal
OK
Netflix
OK
YouTube
OK
MAX
No
Kodi
OK
Disney_Plus
OK
Amazon_Prime_Video
OK
Viaplay
OK
Player_TVN
OK
Polsat_Box_Go
No
Canal_Plus_Online
OK
TVP_VOD
OK
Apple_TV_Plus
OK
SkyShowtime
OK
Rakuten
OK
CDA_Premium_Browser
OK
Spotify
No
Tidal
OK
Netflix
OK
YouTube
OK
MAX
No
Kodi

Dźwięk

5.5/10

5.4/10

  • Subiektywna jakość dźwięku:
    5.5/10
    5.4/10
  • Dolby Digital Plus 7.1:
    Yes
    Yes
  • Dolby True HD 7.1:
    Yes
    No
  • Dolby Atmos w Dolby Digital Plus (JOC):
    Yes
    Yes
  • Dolby Atmos w Dolby True HD:
    Yes
    No
  • DTS:X w DTS-HD MA:
    Yes
    No
  • DTS-HD Master Audio:
    Yes
    No

Dźwięk w Hisense A6N można określić jako raczej płaski, przeciętny - typowy w budżetowych telewizorach. Jednak po podłączeniu zewnętrznego systemu audio użytkownicy nie będą zawiedzeni, ponieważ telewizor obsługuje większość popularnych formatów audio, w tym DTS i Dolby, co pozwala na uzyskanie znacznie lepszych wrażeń dźwiękowych.

Wbudowane przetworniki oferują podstawową jakość, która przy wyższych poziomach głośności może prowadzić do przesterów. Z tego powodu zalecamy korzystanie z połowy skali głośności, by uniknąć zniekształceń.

Na plus należy jednak zaliczyć wsparcie dla szerokiej gamy kodeków audio, w tym DTS-HD Master Audio oraz Dolby Digital Plus. Te standardy umożliwiają przesyłanie wysokiej jakości dźwięku przestrzennego do urządzeń zewnętrznych, takich jak soundbary czy systemy kina domowego. Dzięki temu, mimo ograniczeń wbudowanego systemu dźwiękowego, użytkownicy mogą cieszyć się znacznie lepszymi wrażeniami audio przy użyciu dodatkowego sprzętu.